Categories: ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση 15% στις αγορές από τα online σούπερ μάρκετ – Στα απορρυπαντικά οι υψηλότερες ανατιμήσεις

Αυξήθηκαν οι αγορές από τα online σούπερ μάρκετ κατά 15% το 2023

Αύξηση 15% κατέγραψε η αξία των αγορών από τα online σούπερ μάρκετ το 2023 σε σχέση με το 2022. Η συνολική αξία των αγορών άγγιξε τα 306 εκατ. ευρώ από 266 εκατ. ευρώ το 2022. Τα στοιχεία δημοσίευσε η Convent Group.

Σημειώνεται ότι ο τζίρος αυτός δεν περιλαμβάνει Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες όπως eFood Market και Wolt Market που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά. Αξιοσημείωτη είναι επίσης η αύξηση και του αριθμού των παραγγελιών κατά 7%, αλλά και την μέσης αξίας των προϊόντων κατά 8%.

Όσον αφορά στον πληθωρισμό, η εταιρεία συνέκρινε πάνω από 38.000 κωδικούς προϊόντων που πωλούνταν το 2022 και 2023 και εντόπισε ότι στο 14% αυτών αυξήθηκαν οι τιμές πωλήσεων πάνω από 20% το 2023. Από πλευράς κατηγοριών οι υψηλότερες ανατιμήσεις του 2023 σημειώθηκαν στα απορρυπαντικά ρούχων με 19%, στη ζάχαρη με 18%, στα αναψυκτικά με 17%. Όμως υπήρχαν και κατηγορίες προϊόντων που σημειώθηκαν υποτιμήσεις το 2023, όπως αυτή του βουτύρου και μαργαρίνης με 8% και φροντίδας βρεφικού δέρματος με 7%.

Σύμφωνα με την Convert Group, μία ενδιαφέρουσα αλλαγή στη συμπεριφορά των καταναλωτών συνέβη στο 2ο εξάμηνο του 2023 και μετά την απόφαση μεγάλου παίκτη της αγοράς να αυξήσει το ελάχιστο όριο αξίας παραγγελίας για δωρεάν παράδοση της από 30 ευρώ σε 100 ευρώ. Οι καταναλωτές άρχισαν σταδιακά να αυξάνουν το μέσο όρο παραγγελίας τους, ώστε να αποφύγουν την επιπλέον χρέωση μεταφορικών και κατά συνέπεια αυξήθηκε η μέση αξία του ηλεκτρονικού καλαθιού όλης της αγοράς από 77 ευρώ τον Ιούνιο σε 89 ευρώ τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους.

Επίσης, παρατηρήθηκε αύξηση κατά 1 μονάδα στο ποσοστό της δαπάνης που πηγαίνει σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που ανήλθε στο 15% του συνόλου των online αγορών που πραγματοποιήθηκαν το 2023.

Τέλος, η Δευτέρα παραμένει η πιο δημοφιλής ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, αφού το 16,5% των συνολικών παραγγελιών γίνονται την συγκεκριμένη ημέρα, ενώ πάνω από το ⅓ των συνολικών online παραγγελιών γίνονται μεταξύ 9 το βράδυ και 9 το πρωί, δηλαδή τις ώρες που τα φυσικά καταστήματα των σούπερ μάρκετ είναι κλειστά.

Πηγή

via

NEWSROOM

Share
Published by
NEWSROOM

Recent Posts

Ταξίδι στη Σαντορίνη: Ανοιχτό πλοίο ή κλειστό ταχύπλοο; Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα

Η Σαντορίνη, στολίδι των Κυκλάδων, μαγεύει εκατομμύρια επισκέπτες κάθε χρόνο με τα γραφικά τοπία, τα…

5 μήνες ago

Εργαζόμενοι συνταξιούχοι: Δείτε πότε θα ανοίξει η πλατφόρμα για την υποβολή των δηλώσεων και ποιοι εξαιρούνται

Την ερχόμενη Παρασκευή (23/2) θα ανοίξει η πλατφόρμα για τους συνταξιούχους που θέλουν να συνεχίσουν…

7 μήνες ago

Ευρωπαϊκό Κύπελλο: 14 μετάλλια για την Εθνική Ομάδα (2-8-4)

20 Φεβρουαρίου 2024 11:37 Φορτωμένη μετάλλια επιστρέφει η Ελληνική αποστολή από το Ευρωπαϊκό Κύπελλο στο…

7 μήνες ago

ΑΑΔΕ – myDATA: Σε λειτουργία από σήμερα νέες εκδόσεις για το myDATA και το timologio

Οι προσθήκες στις νέες εκδόσεις είναι αποτέλεσμα της διαρκούς συνεργασίας της ΑΑΔΕ με τους φορείς…

7 μήνες ago

Απολογείται ο 39χρονος που σκότωσε τη σύντροφό του

Κρήτη: Ο 39χρονος είχε οδηγηθεί ενώπιον του Εισαγγελέα στο Σάββατο, ο οποίος του άσκησε διώξεις…

7 μήνες ago

Θλίψη: Πέθανε ο Αντρέας Μπρέμε

Ο θρύλος του γερμανικού ποδοσφαίρου, Αντρέας Μπρέμε, έφυγε από τη ζωή πριν λίγη ώρα στα…

7 μήνες ago